Baby shower: Ghidul complet pentru organizarea lui

Baby shower Ghidul complet pentru organizarea lui

Venirea pe lume a lui bebe vine la pachet cu multă fericire și emoție nu doar pentru părinți, ci pentru întreaga familie, dar și pentru cei mai buni prieteni, care au fost alături de cuplu încă de la aflarea veștii emoționante. Organizarea unui baby shower le va da ocazia viitorilor părinți să împărtășească bucuria cu toți cei dragi, dar și să se relaxeze și să se pună la curent cu ultimele tendințe în materie de parenting. În general, este un eveniment dedicat mămicii și femeilor importante din viața sa, însă și tăticul nerăbdător, alături de amicii săi, pot participa la petrecere dacă doresc.

Ești sora, mama sau cea mai bună prietenă a viitoarei mămici, care numără deja zilele până la marele moment? Ți-am pregătit câteva sfaturi care să te inspire în planificarea unui baby shower pe cinste, ce îi va arăta cât de mult ții la ea:

# Alege data

Deși petrecerea se ține, în general, în ultimul trimestru al sarcinii, nu uita să iei în considerarea starea viitoarei mămici atunci când alegi data. Este important ca protagonista evenimentului să se simtă bine și să se poată bucura de activitățile plănuite și de prezența invitaților. Dacă viitoarea mămică are o sarcină dificilă, party-ul poate avea loc chiar și după ce aceasta întâmpină noul membru al familiei. 

# Găsește locația perfectă

Găsește locația perfectă

„Confortabilă” și „kid-friendly” sunt cuvintele cheie pe care e bine să le ai în minte atunci când începi căutarea unei locații pentru eveniment. În funcție de anotimp și de bugetul alocat, poți aranja totul în aer liber sau în interior, acasă sau la un local dedicat sărbătoririi celor mai frumoase momente din viață. Alege să organizezi totul:

  • Acasă: La o prietenă sau chiar în viitoarea „casă dulce casă” a bebelușului. Atmosfera va fi una intimă, cheltuielile vor fi mai scăzute, iar opțiunile de decorare vor fi nelimitate. Viitoarea mămică și invitații ei se vor simți în largul lor și vor avea mai mult timp să discute și să împărtășească impresii. Casa dispune de un foișor? Întreaga petrecere poate fi mutată afară, ca toată lumea să se bucure de razele blânde ale soarelui. De asemenea, micii invitați vor avea mai mult spațiu unde să alerge în voie.
  • La restaurant: Pentru o mămică fană a petrecerilor elegante, Salonul Ambiance de la Cernica Events poate fi alegerea perfectă. Cu o capacitate de 50-70 de locuri, salonul aproape deschis are o priveliște către grădină și este așezat lângă un loc de joacă numai bun pentru micii oaspeți.
  • În grădină: O ieșire în mijlocul naturii poate fi exact ce-i trebuie unei viitoare mămici pentru a se deconecta de orice grijă. Transformă baby shower-ul într-un party sofisticat cu ceai și organizează-l în grădina aranjată ca în basme de la Cernica Events.
  • La un bistro: Viitoarea mămică iubește să iasă la brunch cu prietenele sale? Atunci rezervă mese la un bistro cochet pentru petrecere, decorează-l cu baloane și alte ornamente adorabile, pregătește activități și dă startul distracției.

# Alege o tematică adorabilă

Alege o tematică adorabilă

Ține cont de genul copilului sau copiilor, dar și de preferințele mămicii. Invit-o pe viitoarea mămică de fetiță să pășească într-un cadru aranjat ca în lumea lui Barbie, ca în castelele prințeselor Disney sau ca în desenul Alice în Țara Minunilor sau impresioneaz-o cu un decor plin de albinuțe, bomboane colorate, flamingo sau balerine. Pentru o viitoare mămică de băiețel, pregătește un baby shower cu o tematică desprinsă din Micul Prinț, Baby Boss, Baby Shark, Peter Pan sau plină de ursuleți simpatici sau dinozauri în nuanțe pastelate.

Iubirea se va împărți la doi? Atunci e musai să alegi o temă potrivită pentru niște gemeni drăgălași. Lasă-te inspirată de prințesele Anneliese & Erika, pentru o petrecere dată în cinstea unei mămici ce așteaptă să-și strângă în brațe fetițele. Mario și Luigi te vor ajuta să creezi un party distractiv pentru o mândră mamă de băieți, iar dacă protagonistei zilei i se va îndeplini în curând dorința de a avea băiat și fată, pregătește un decor desprins din benzile desenate cu renumiții Superman & Wonder Woman.

# Pregătește gustări yummy

Pregătește gustări yummy

Știi pe de rost toate poftele pe care le-a avut de-a lungul sarcinii și mâncărurile ei preferate? Atunci alege preparatele pentru baby shower în funcție de ele. La Cernica Events suntem pregătiți să adaptăm meniul la cerințele tale. Înainte să stabilești care vor fi gustările, asigură-te că viitoarea mămică nu are anumite intoleranțe, alergii sau restricții alimentare impuse de medic. Creează un grup și întreabă-i și pe viitorii invitați dacă este nevoie să incluzi în meniu și opțiuni pentru vegetarieni, vegani. De obicei, la un baby shower, oaspeții au la dispoziție un bufet și un candy bar, însă pentru o petrecere mai elegantă, nu este exclus să decizi aranjarea unei cine în stil sit-down.

# Fă o listă de jocuri în ton cu evenimentul

Fă o listă de jocuri în ton cu evenimentul

  • Ghicește bebelușul: Roagă-i din timp pe invitați să-ți trimită fotografii comice din copilărie pe care le poți expune, în ziua petrecerii, pe un panou sau le poți atașa într-un powerpoint creativ. În ziua evenimentului, toată lumea va încerca să ghicească cine-i cine și va împărtăși povestea amuzantă din spatele pozei alese.
  • Identifică obiectul: Fiecare mămică are o geantă cu de toate, plină de lucrurile de care ar putea avea nevoie bebe, iar în acest joc este în centrul atenției. Umple geanta cu obiecte utile pentru o mămică și copilul său și invită oaspeții, pe rând, să aleagă un obiect și să încerce să ghicească ce este, fără să tragă cu ochiul, desigur.
  • Vânătoarea de suzete: Suzetele sunt o adevărată comoară pentru orice părinte care încearcă să-și liniștească bebelușul, așa că include-le în eveniment. Ascunde-le în locația unde va avea loc baby shower-ul, iar cine găsește cele mai multe suzete va primi un premiu dulce la final.
  • Decorează body-ul: Pentru o gașcă de prietene creative, un joc ce implică pictură va fi perfect. Cumpără body-uri albe pentru nou-născuți și acuarele speciale pentru haine și provoacă invitatele să creeze câte un model unic, pe care apoi micuțul sau micuța ce se pregătește să vină pe lume se va bucura să îl poarte.
  • Mama sau tata?: Îngrijirea unui bebe necesită susținere reciprocă și muncă în echipă, însă cum se vor împărți sarcinile? Creează liste cu îndatoriri tipice unor părinți și dă-le ocazia participanților să ghicească cine se va ocupa de ce: „Cine va schimba primul scutec?”, „Cine va fi responsabil cu băița?”, „Cine va reuși să-l adoarmă mai repede pe bebe?” sunt doar câteva dintre întrebările pe care poți să le incluzi.
  • Schimbatul scutecului viteză: Vrei o activitate mai dinamică? Adu bebeluși de jucărie sau ursuleți de pluș, mini scutece și provoacă-i pe toți cei prezenți să schimbe scutece, legați la ochi, contra cronometru. Cel sau cea mai rapidă va primi un premiu la final, demn de un părinte atât de priceput.

# Surprinde invitații cu mici suveniruri

Surprinde invitații cu mici suveniruri

Petrecerea nu ar fi la fel fără toți invitații care decid să-i fie alături viitoarei mămici, așa că pregătește-le niște cadouri care să le amintească mereu de baby shower și să le arate recunoștința ta și a protagonistei evenimentului:

  • Lumânări personalizate: Așa cum nașterea unui bebeluș luminează viețile părinților și lumânările vor menține mereu aprinsă amintirea petrecerii minunate pentru invitați.
  • Brelocuri de chei: Un accesoriu în plus nu strică niciodată. Brelocurile sunt suveniruri practice care îi vor însoți peste tot pe oaspeți. Le poți personaliza cu numele copilului sau copiilor și cu data evenimentului.
  • Șaluri: Le vor ține de cald invitatelor dacă petrecerea are loc afară și le vor completa outfiturile purtate la următoarele ieșiri.
  • Semne de carte: De pus în cărțile de povești pentru cei mici, sau de ținut între paginile romanelor citite în scurtele pauze de relaxare ale părinților, semnele de carte sunt acele daruri deopotrivă utile și simbolice. Oferă pe lângă semnele de carte și niște creioane colorate pe care copiii oaspeților le pot folosi pentru a personaliza mini suvenirurile așa cum își doresc.
  • Evantaie: Bebelușul va veni pe lume în cea mai caldă perioadă a anului? Atunci evantaiele vor fi un real ajutor pentru invitatele de la baby shower, care vor căuta toată ziua o modalitate de a se răcori.

Baby shower-ul reprezintă o bună oportunitate pentru invitați de a-i ajuta pe viitorii părinți cu mici daruri, fie că este vorba de jucării și hăinuțe pentru copil sau chiar de un cărucior sau de un marsupiu pentru bebeluș. Încurajeaz-o pe viitoarea mămică să facă o listă cu obiectele pe care nu a apucat încă să le cumpere și oferă-le viitorilor invitați acces la ea. În acest fel, oaspeții nu vor irosi bani pe cadouri de care părinții celui mic s-ar putea să nu aibă nevoie.

După ce ai stabilit toate detaliile și ai împărțit invitațiile, tot ce mai rămâne de făcut este să te bucuri de eveniment alături de mămica ce va aprecia, cu siguranță, toate eforturile pe care le-ai depus în organizarea petrecerii perfecte!